Bestil online eller ring
7015 4141
Kundeservice

Ofte stillede spørgsmål

Bestilling af skiferie
Hvordan bestiller jeg min skiferie?
Der findes 3 måder at bestille din skiferie hos skiferie.dk.

1) Bestil din skiferie online 24 timer i døgnet på skiferie.dk.

2) Ring til os på telefon 7015 4141 indenfor kontorets åbningstider for bestilling.

3) Besøg os på vores adresse: Stationsparken 25, 2600 Glostrup. 
Hvornår modtager jeg bekræftelse på min bestilling?
Du modtager bekræftelse på din bestilling samme dag, som du har lavet bestillingen eller den førstkommende hverdag. Din bekræftelse/faktura sendes til den oplyste e-mail.
Hvordan bestiller jeg liftkort, skileje og skiskole?
Bemærk, at det ikke er muligt at bestille liftkort, skileje og skiskole hjemmefra til alle destinationer. Det vil fremgå under selve destinationen på skiferie.dk eller under "Min Ferie"

Bestilling af liftkort og skileje:

1) Du kan først bestille skileje, når du har modtaget din bekræftelse/faktura fra skiferie.dk. Denne kommer via e-mail og er vedhæftet i en PDF.

2) På din bekræftelse/faktura finder du et bookingnummer og et kundenummer. Dette skal du bruge til at logge ind på "Min Ferie" på skiferie.dks hjemmeside.

3) Under "Min Ferie" finder du kategorien "Skileje" og "liftkort", som du skal klikke på for bestilling.

4) Udfyld informationerne og tryk på "Bestil".

Bestilling af skiskole:

Skiskole kan ikke bestilles online på skiferie.dk, men skal bestilles via telefon på 7015 4141. Se priser og hold under destinationen på skiferie.dk. Vi anbefaler at I bestiller skiskolen hjemmefra på de destinationer hvor det er muligt - da antallet af pladser er begrænset.
Garantier
Har I prisgaranti?
Ja. Vi tilbyder 100% prisgaranti på alle boliger købt på skiferie.dk.

Med 20 år i branchen er du altid garanteret TOTAL PRISGARANTI gennem skiferie.dk. Det er vores garanti til jer, for at ferien ikke kan købes billigere eller sikrere hos noget andet dansk, eller udenlandsk rejsebureau, eller ved bestilling direkte på feriestedet. Derudover er I sikret gennem den danske rejsegarantifond, og friferie.dk og skiferie.dk er sikret gennem rejsebureauankenævnet, hvis der mod forventning, skulle opstå konkurs eller svigt fra feriestedets side.

Sammenligner I vores priser på ferieboligerne med priserne hos andre udlejere eller arrangører, opdager I med det samme, at vi ér klart billigst! Derfor tør vi også godt give jer en prisgaranti* på hele 100 %. Hvis I imod forventning finder ferieboligen billigere, får I prisdifferencen igen!

100 % prisgaranti overfor andre danske ferieboligudlejere eller rejsearrangører
100 % prisgaranti overfor udenlandske ferieboligudlejere eller rejsearrangører
100 % prisgaranti ved direkte bestilling hos feriestedet

Tilkøb er ikke dækket af prisgarantien. Prissammenligningen skal ske i forhold til normalprisen, hvilket betyder, at prisgarantien ikke er gældende for specialtilbud eller kampagnepriser. 

*Prisgarantien er gældende indtil 7 dage efter bestillingen og ved bestilling senest 30 dage før ankomst
Har I sne- og skigaranti?
Nogle af destinationerne, som du kan finde på skiferie.dk, har sne- og skigaranti. Såfremt vi tilbyder sne- og skigaranti vil det fremgå under destinationen på skiferie.dk.
Inden afrejse
Hvilke dokumenter skal jeg medbringe?
Du skal medbringe din voucher, hvoraf dit reservationsnummer fremgår som bevis på, at skiferien er betalt. Derudover skal du medbringe den originale registreringsattest, pas, kørekort, det gule sundhedskort (til Danmark), samt det blå EU-sygesikringskort og DK-skilt på bilen. 

Desuden anbefaler vi, at du medbringer: Det grønne kort (obligatorisk i nogle lande udenfor EU), det røde kort (SOS International, hvis bilen er kaskoforsikret) og rejseforsikring (eftersom det gule sundhedskort ikke dækker hjemtransporten). 
Voucher
Hvornår modtager jeg min voucher?
Du modtager din voucher minimum 2 uger før afrejse. Denne sendes på mail.
Kør-selv skiferie
Hvad er vigtigt at medbringe på min kør-selv skiferie?
Du skal altid medbringe:
1. Den originale registreringsattest
2. Pas
3. Kørekort
4. Det blå EU-sygesikringskort 
5. DK-skilt (gælder ikke ikke biler med EU nummerplader)

Vi anbefaler, at du yderligere medbringer:
1. Det grønne kort, som kan bestilles hos dit forsikringsselskab (obligatorisk i nogle lande     udenfor EU).
2. Det røde kort (SOS-international), hvis bilen er kaskoforsikret. 
3. Rejseforsikring (Da ellers ingen hjemtransport er dækket.)
Gode råd til kør-selv skiferie?
Hvis uheld skulle opstå:
Er din bil kaskoforsikret i Danmark, har du automatisk gratis vejhælp i lande i Europa. Ring til SOS International og oplys dem dit policenummer. De kan kontaktes på telefon +45 7010 5052. Det røde kort, der hører hertil, kan udskrives her.

Er din bil ikke kaskoforsikret, kan du tegne vejhjælpsforsikring med dækning over Europa hos for eksempel Dansk Autohjælp (DAH), Falck eller en anden privat udbyder. 

Biltjek inden afgang:
Vi anbefaler, at du tjekker din bil for følgende ting inden afgang mod din skiferiedestination.
1. Bremsevæske
2. Kølesystem og kølervæske
3. Motorolie og -filter
4. Dæk

Motorvejsmærkater:
Skal du gennem Østrig, Schweiz, Slovenien eller Tjekkiet på din skiferie, skal du have motorvejsmærkater. De kan købes i FDM's netbutik her, eller du kan købe dem ved grænsen på tankstationer i det pågældende land. 

Miljøzoner:
Skal du gennem Tyskland eller Italien, skal du være opmærksom på de indførte miljøzoner i flere byer. I Tyskland kræves et miljømærke i bilen, såfremt du kører i eller gennem byerne, som du kan se her. I Italien er reglen, at man slet ikke må køre i eller gennem zonerne. Du kan finde og købe miljømærkater her.




Betaling
Hvordan betaler jeg?
Når du laver en bestilling online på skiferie.dk, modtager du efterfølgende (samme dag eller førstkommende hverdag) din bekræftelse/faktura med girokort på e-mail. 

Du har 3 muligheder, når du skal betale:

1) Med girokort

2) En bankoverførsel

3) Med kreditkort

Ønsker du at betale med kreditkort, skal du logge ind under "Min Ferie" på skiferie.dk. Du logger ind med dit booking nummer og dit kundenummer, som fremgår af dit bekræftelse/faktura, som du har modtaget via e-mail.
Hvornår modtager jeg bekræftelse/faktura ?
Du modtager din bekræftelse/faktura samme dag, som du har lavet bestillingen, eller den førstkommende hverdag. Din bestilling er først endelig, når du har modtaget din bekræftelse/faktura.

Har du ikke modtaget din bekræftelse/faktura på mail, kan den eventuelt være fanget i dit spamfilter. Tjek venligst først "Uønsket post" mappen. Skulle dette ikke være tilfældet, kan du kontakte os på telefon 7015 4141.
Hvornår skal jeg betale?
25% af skiferiens pris skal betales senest 3 dage efter bestilling. Restbeløbet skal betales senest 8 uger før ankomst. Er der på bestillingsdatoen mindre end 8 uger til ankomst, skal hele skiferiens pris betales med det samme. 
Luk vinduet X