Denne hjemmesider er ikke længere understøttet i Internet Explorer.
Venligst åben siden i Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.
Book online eller ring til os!
7015 3939

Om din booking

Hvornår modtager jeg endelige rejsepapirer / voucher?
Du modtager dine endelige rejsedokumenter per e-mail senest 8 uger før afrejse eller tidligst efter betaling af restbeløbet. Bemærk, at efter du har modtager dine endelige rejsedokumenter, kan du ikke tilkøbe liftkort og skileje mm. online. Tjek venligst dit e-mail spamfilter / uønskede mails, hvis ikke du modtager de endelig rejsedokumenter.

Hvilket nummer skal jeg bo i?
På nogle af vores skidestinationer kan du selv online vælge, hvilket bolignummer du ønsker blandt de ledige boliger. Klik på linket "Her ligger boligen", hvor det vil fremgå på boligkortet, såfremt det er muligt. Bemærk, at boligkort er kun tilgængelig på udvalgte destinationer.

Har jeg en pakkerejse?
En pakkerejse er et rejsearrangement, der består af mindst to af følgende elementer:

  • Indkvartering
  • Transport
  • Anden turistmæssig ydelse, der ikke er knyttet til transport eller indkvartering, men som udgør en væsentlig del af rejsen, fx badeland, liftkort, skiskole eller andet. 

Der henvises til lejebestemmelser for yderlig information.

Er der sengelinned og dyner?
I alle vores boliger findes dyner og puder. På boliger i kategorien "hoteller" er ligeledes sengelinned. I lejligheder og hytter er der som udgangspunkt ikke sengelinned inkl. i prisen, men dette kan tilkøbes.

I enkelte hytter og lejligheder er sengene opredte ved ankomst eller sengelinned er inkl. Dette vil i så fald fremgå af boligbeskrivelsen.

Er slutrengøring inklusiv?
Rengøring er som udgangspunkt ikke inklusiv i oplyste priser på hytter og lejligheder, men skal tilkøbes separat. Pris herfor fremgår af bestillingen. På nogle indkvarteringer er slutrengøring obligatorisk og betales sammen med boligen. Ferieboligen skal altid forlades i ryddelig stand, affaldet skal fjernes, og der må ikke stå opvask. Er I utilfredse med rengøringen ved ankomst, skal I omgående henvende jer i receptionen. Feriestedet har også altid ret til at opkræve betaling for slutrengøring, hvis dette ikke er gjort tilfredsstillende.

Præcis hvad der gælder for den feriebolig, du har lejet fremgår i forbindelse med bestilling samt af fremsendt faktura og rejsepapirer.

Er el, strøm, vand og varme inklusiv?
Som udgangspunkt er det altid inklusiv i de oplyste priser. På de ferieboliger, hvor det ikke er inklusiv, vil det nøjagtige beløb være angivet ved boligbeskrivelsen i forbindelse med booking.

Liftkort, skileje & skiskole

Hvordan bestiller jeg liftkort?
Alle oplyste priser er eksklusiv liftkort. Du finder prisen på liftkort under de enkelte destinationssider. Priserne for liftkort vises for den søgte periode. Ønsker du at tilkøbe liftkort, kan det gøre via dit kundelogin, efter du har bestilt din ferie.

Hvordan bestiller jeg skileje?
Alle priserne på hjemmeside er oplyst eksklusiv skileje. Du finder prisen på skileje under de enkelte destinationssider. Priserne for skileje vises for den søgte periode. Ønsker du at tilkøbe skileje, kan det gøre via dit kundelogin, efter du har bestilt din ferie.

Hvordan bestiller jeg skiskole?
Du kan på de fleste af vores destinationer tilkøbe skiskole. Vi tilbyder både gruppeundervisning og privatundervisning. Priserne finder du på de enkelte destinationssider. Du kan bestille skiskole ved at ringe til os på tlf. 7015 3939 eller skrive til os via kontaktformularen.

Betaling

Hvordan betaler jeg?
Når du laver en bestilling online, modtager du efterfølgende (samme dag eller førstkommende hverdag) dit rejsebevis med faktura (girokort) på e-mail.

Du kan betale med girokort, bankoverførsel eller med kreditkort. Ønsker du at betale med kort kan du gøre på via Kundelogin.

Booker du online inden for 8 uger til ankomst, skal der betales med kort online for at gennemføre bookingen.

Hvordan betaler jeg med kreditkort?
Du kan betale med kreditkort på hjemmesiden uden afsnittet Kundelogin.

Log-in med dit bookingnummer og kundenummer, som findes på fakturaen/bookingbekræftelsen, som du har modtaget på e-mail.

Hvornår skal jeg betale?
25% af rejsens pris betales senest 3 dage efter modtagelser af faktura. Restbeløbet betales senest 8 uger før afrejse. Er der på bestillingstidspunktet under 8 uger til afrejse, skal hele rejsens pris betales online i forbindelse med bestilling.

Laver du en forbooking, betaler du ofte kun 500 kr. i depositum og 1. rate betales efter sommerferien. For enkelte storhytter kræves straksbetaling.

Hvornår modtager jeg rejsebevis med faktura?
Du modtager faktura/bookingbekræftelse samme dag eller senest førstkommende hverdag.

Har du ikke modtaget det, kan den være fanget af dit spamfilter. Kontrollér venligst mappen "Uønsket post" eller kontakt os på 7015 3939 eller via kontaktformularen.

På destinationen

Hvornår er check-in og check-ud?
Det varierer fra destination til destination. Hovedreglen er, at check-in er fra ca. kl. 16. Det præcise tidspunkt fremgår af dine endelige rejsedokumenter, som du modtager ca. 2 uger før ankomst. Det står i afsnittet:  "Ankomst- og afrejseinformation".

Tidlig check-in er som udgangspunktet ikke muligt, da hytterne skal rengøres.

Ankommer du uden for det angivne ankomsttidspunkt, skal du kontakte feriestedet med besked herom eller give skiferie.dk besked herom inden afrejse fra Danmark.

Check-ud tidspunktet varierer, og det præcise tidsrum fremgår ligeledes af dine endelige rejsedokumenter. Generelt er det mellem kl. 8 - 10.

Kan man parkere ved boligen?
Ved boligen er det som udgangspunkt kun muligt parkere 1 bil. Bemærk, at parkering ikke i alle tilfælde er direkte ved boligen, men i gåafstand. Hvis man ankommer i to eller flere biler kan parkering være mod gebyr. Parkering kan ikke reserveres på forhånd og afregnes på feriestedet. Bemærk, at skader som opstår under opholdet eller i forbindelse med parkering er kundens eget ansvar.

Er det WIFI / Internet?
Vi har mærket de indkvarteringer, hvor der er adgang til trådløst internet i boligen. Det vil af boligbeskrivelsen fremgå om det er inklusiv i priser eller mod gebyr. 

Båndbredden er oftest ikke som hjemme, og den samme forbindelse anvendes af mange andre gæster. Forvent derfor, at den trådløse adgang primært kan bruges til at tjekke mail og besøge enkle hjemmesider og ikke til at spille online, streame film eller lignende.

Er hund tilladt i boligen?
Hvis menneskets bedste ven skal med på skiferie, skal I selv sørge for at orientere jer om, hvilke regler der gælder i det pågældende land. Om hund er tilladt i den enkelte bolig vil fremgå af boligbeskrivelsen, men skal altid oplyses ved bestilling. Skriv i kommentarfeltet, at I rejser med hund. Den endelige accept gælder først, når feriestedet er orienteret og har accepteret.

Skal der betales depositum ved ankomst?
Langt de fleste feriesteder opkræver et depositum ved ankomst. Som oftest tages der et aftryk af et kreditkort, men nogle feriesteder kræver stadig, at der lægges kontanter. Beløbet vil ofte svare til mellem 1.000 og 2.000 kr. i den lokale valuta. Depositum er altid et anliggende mellem gæsten og feriestedet, så skiferie.dk kan ikke stilles til ansvar for et eventuelt ikke tilbagebetalt depositum.

Skal der betales turistskat?
På en del feriesteder (især i Italien, Østrig, Tyskland og Frankrig) opkræves en lokal turistskat, der går til vedligeholdelse af området. Kurskat/turistskat opkræves typisk på feriestedet. Skatten svarer ca. til kr. 3,- til kr. 15,- pr. pers. pr. nat. Da kurskat/turistskat er relativt små beløb, fremgår de ikke af prisskemaet eller ferieboligens beskrivelse. I kan få beløbet oplyst ved at ringe til os. Såfremt kurskat/turistskat skal betales, vil det fremgå af bekræftelsen og lejebeviset.

Ændring af booking

Kan jeg afbestille min skiferie?
Har du tilkøbt vores Tryghedspakke sammen med din bestilling, kan du op til 60 dage før ankomst afbestille din ferie jf. betingelserne i lejebestemmelserne

Har du ikke købt Tryghedspakken sammen med din booking, kan din booking afbestilles indtil, du har betalt depositum eller 1. rate af ferien. Afbestilles ferien herefter, vil du jf. lejebestemmelserne tabe det indbetalte beløb på ferien. Dvs. efter indbetaling af 1. rate taber du 25% af feriens pris ved annullering.

Tryghedspakken kan ikke tilføjes efter depositum eller 1. rate af ferien er betalt.

Kan jeg tilføje ekstra dage til min ferie?
Vil vil gerne undersøge muligheden for, at du kan forlænge din ferie eller evt. ankomme en dag tidligere. Anvend venligst kontaktformularen, hvor du skal angive dit bookingnummer, telefonnummer og hvordan du ønsker at forlænge din ferie. Så undersøger vi og vender tilbage med pris. Der skal betales før, vi kan booke.

Kan jeg ændre min booking?
Jf. lejebestemmelser kan du mod et gebyr på 300 kr. ændre din booking. Er ændringen forbundet med en mer-omkostning, skal denne betales af kunden. Ændringer er kun mulige, såfremt dette accepteres af leverandøren. En ændring er f.eks:

  • Flytning 1-2 dage
  • Flytning til anden bolig eller plads i samme prisklasse*
  • Tilføjelser af ekstra deltagere
  • Navneændring

Ændring kan ikke være flytning af ferie til næste år. 

*Kan kun ændres til noget, som har samme pris eller er dyrere. Er ferien dyrere, betales differencen af kunden.

Hvordan annullerer jeg min skiferie?
Udfyld kontaktformularen, hvor du skal angive bookingnummer, telefonnummer og den e-mail, som er anvendt i forbindelse med bestilling af ferien.

Med mindre du har tilkøbt Tryghedspakke kan vi desværre ikke tilbyde refundering af ferien, såfremt du ønsker at annullere. I lejebestemmelserne fremgår betingelser for annullering.

Efter hjemkomst

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt noget?
Skiferie.dk er ikke ansvarlig for glemte sager. Kontakt os venligst via kontaktformularen med beskrivelse af:

  • Bookingnummer
  • Hvad er glemt
  • Hvornår er det glemt

Skiferie.dk er behjælpelig med formidling, og forsendelse af glemte genstande er på gæstens egen regning.

Hvordan reklamerer jeg?
Skiferie.dk ønsker hele tiden at blive bedre og optimere vores produkt. Vi bestræber os altid på at undgå fejl og mangler, men skulle det alligevel ske, bedes I i første omgang at løse det ved henvendelse i receptionen på destinationen. Kan fejlen ikke afhjælpes tilfredsstillende af skiferie.dk's repræsentanter på destinationen skal du rette henvendelse til skiferie.dk som vil forsøge at rette eventuelle fejl og mangler. Se mere herom i vores lejebestemmelser.