Book online eller ring til os!
7015 4141

Ofte stillede spørgsmål

Find svar på dine spørgsmål omkring skiferien

Om din booking

Hvornår modtager jeg endelige rejsepapirer / voucher?
Du modtager dine endelige rejsedokumenter per e.mail senest 8 uger før afrejse eller tidligst efter betaling af restbeløbet. Bemærk efter du har modtager dine endelige rejsedokumenter kan du ikke online tilkøbe liftkort og skileje mm. Tjek venligst dit email spamfilter / uønskede mails hvis ikke du modtager de endelig rejsedokumenter.

Hvilket nummer skal jeg bo i?
På nogle af vores skidestinationer kan du selv online vælge hvilket bolignummer du ønsker blandt de ledige boliger. Klik på linket "Her ligger boligen" hvor det vil fremgå på boligkortet såfremt det er muligt. Boligkort er kun tilgængelig på udvalgte destinationer.

Har jeg en pakkerejse?
En pakkerejse er et rejsearrangement, der består af mindst to af følgende elementer:
• Indkvartering
• Transport
• Anden turistmæssig ydelse, der ikke er knyttet til transport eller indkvartering, men som udgør en væsentlig del af rejsen*. Dette kunne være badeland, liftkort, skiskole eller andet. 

Der henvises til lejebestemmelser for yderlig information.

Er der senglelinned og dyner?
I alle vores boliger findes dyner og puder. På boliger i kategorien hoteller er ligeledes sengelinned. I lejligheder og hytter er der som udgangspunkt ikke sengelinned inkl. i prisen, men dette kan tilkøbes.

I enkelte hytter og lejligheder er sengene opredte ved ankomst eller sengelinned er inkl. Dette vil i så fald fremgå af boligbeskrivelsen.

Er slutrengøring inkl.?
Rengøring er som udgangspunkt ikke inkl. i oplyste priser på hytter og lejligheder, men skal tilkøbes separat. Pris herfor fremgår af bestillingen. På nogle indkvarteringer er slutslutrengøring obligatorisk og betales sammen med boligen. Ferieboligen altid forlades i ryddelig stand, affaldet skal fjernes, og der må ikke stå opvask. Er I utilfredse med rengøringen ved ankomst, skal I omgående henvende jer i receptionen. Feriestedet har også altid ret til at opkræve betaling for slutrengøring, hvis dette ikke er gjort tilfredsstillende.

Præcis hvad der gælder for den feriebolig du har lejet fremgår i forbindelse med bestilling samt af fremsendt faktura og rejsepapirer.

Er el, strøm, vand og varme inkl.?
Som udgangspunkt er det altid inkl. i de oplyste priser. På de ferieboliger hvor det ikke er inkl. vil det nøjagtige beløb være angivet ved boligbeskrivelsen i forbindelse med booking.

Liftkort, skileje & skiskole

Hvordan bestiller jeg liftkort?
Alle oplyste priser er eksl. liftkort. Du finder prisen på liftkort under de enkelte destinationssider. Priserne for liftkort vises for den søgte periode. Ønsker du at tilkøbe liftkort kan det gøre via dit kundelogin efter du har bestilt din ferie.

Hvordan bestiller jeg skileje?
Alle priserne på hjemmeside er oplyst ekskl. skileje. Du finder prisen på skileje under de enkelte destinationssider. Priserne for skileje vises for den søgte periode. Ønsker du at tilkøbe skileje kan det gøre via dit kundelogin efter du har bestilt din ferie.

Hvordan bestiller jeg skiskole?
Du kan på de fleste af vores destinationer tilkøbe skiskole. Vi tilbyder både gruppeundervisning og privatundervisning. Priserne finder ud på de enkelte destinationssider. Du kan bestille skiskole ved at ringe til os på tlf. 7015 4141 eller skrive til os via kontakt formularen her.

Betaling

Hvordan betaler jeg?
Når du laver en bestilling online, modtager du efterfølgende (samme dag eller førstekommende hverdag) dit rejsebevis med faktura (girokort) på e-mail.

Du kan betale med girokort, bankoverførsel eller med kreditkort. Ønsker du at betale med kort kan du gøre på via Kundelogin.

Booker du online inden for 8 uger til ankomst skal der betales med kort online for at gennemføre bookingen.

Hvordan betaler jeg med kreditkort?
Du kan betale med kreditkort på hjemmesiden uden afsnittet Kundelogin.

Log-in med dit bookingnummer og kundenummer, som findes på fakturaen/bookingbekræftelsen, som du har modtaget på e-mail.

Hvornår skal jeg betale?
25% af rejsens pris betales senest 3 dage efter modtagelser af faktura. Restbeløbet betales senest 8 uger før afrejse. Er der på bestillingstidspunktet under 8 uger til afrejse, skal hele rejsens pris betales online i forbindelse med bestilling.

Laver du en forbooking, betaler du ofte kun 500 kr. i depositum og 1. rate betales efter sommerferien. For enkelte storhytter kræves straksbetaling.

Hvornår modtager jeg rejsebevis med faktura?
Du modtager faktura/bookingbekræftelse samme dag eller senest førstkommende hverdag.

Har du ikke modtaget det, kan den være fanget af dit spamfilter. Kontrollér venligst mappen "Uønsket post" eller kontakt os på 7015 4141 eller via kontaktformularen.

På destinationen

Hvornår er check-in og check-ud?
Det varierer fra destination til destination. Hovedreglen er, at check-in er fra ca. kl. 16. Det præcise tidspunkt fremgår af dine endelige rejsedokumenter, som du modtager ca. 2 uger før ankomst. Det fremgå af afsnittet:  "Ankomst- og afrejseinformation".

Tidlig check-in er som udgangspunktet ikke muligt da hytterne skal rengøres.

Ankommer du uden for det angivne ankomsttidspunkt skal du kontakte feriestedet med besked herom eller give skiferie.dk (Friferie) besked herom inden afrejse fra Danmark.

Check-ud tidspunktet varierer, og det præcise tidsrum fremgår ligeledes af dine endelige rejsedokumenter. Generelt er det mellem kl. 8 - 10.

Kan man parkere ved boligen?
Ved boligen er det som udgangspunkt, kun muligt parkere 1 bil. Bemærk at parkering ikke i alle tilfælde er direkte ved boligen, men i gåafstand. Hvis man ankommer i 2 eller flere bilen kan parkering være mod gebyr. Parkering kan ikke reserveres på forhånd og afregnes på feriestedet. Bemærk skader som opstår under opholdet eller i forbindelse med parkering er kundens eget ansvar.

Er det WIFI / Internet?
Vi har mærket de indkvarteringer, hvor der er adgang til trådløst internet i boligen. Det vil af boligbeskrivelsen fremgå om det et inkl. i priser eller mod gebyr. 

Båndbredden er oftest ikke som hjemme, og den samme forbindelse anvendes af mange andre gæster. Forvent derfor at den trådløse adgang primært kan bruges til at tjekke mail og besøge enkle hjemmesider og ikke til at spille online, streame film eller lignende.

Er hund tilladt i boligen?
Hvis menneskets bedste ven skal med på skiferie, skal I selv sørge for at orientere jer om, hvilke regler der gælder i det pågældende land. Om hund er tilladt i den enkelte bolig vil fremgå af boligbeskrivelsen, men skal altid oplyses ved bestilling. Skriv i kommentarfeltet at I rejser med hund. Den endelige accept gælder først, når feriestedet er orienteret og har accepteret.

Skal der betales depositum ved ankomst?
Langt de fleste feriesteder opkræver et depositum ved ankomst. Som oftest tages der et aftryk af et kreditkort, men nogle feriesteder kræver stadig, at der lægges kontanter. Beløbet vil ofte svare til mellem kr. 1.000,- og kr. 2.000,- i den lokale valuta. Depositum er altid et anliggende mellem gæsten og feriestedet, så skiferie.dk kan ikke stilles til ansvar for et eventuelt ikke tilbagebetalt depositum.

Skal der betales turistskat?
På en del feriesteder (især i Italien, Østrig, Tyskland og Frankrig) opkræves en lokal turistskat, der går til vedligeholdelse af området. Kurskat/turistskat opkræves typisk på feriestedet. Skatten svarer ca. til kr. 3,- til kr. 15,- pr. pers. pr. nat. Da kurskat/turistskat er relativt små beløb, fremgår de ikke af prisskemaet eller ferieboligens beskrivelse. I kan få beløbet oplyst ved at ringe til os. Såfremt kurskat/turistskat skal betales, vil det fremgå af bekræftelsen og lejebeviset.

Ændre din booking

Kan jeg afbestille min skiferie?
Har du tilkøbt vores Ændrings- og afbestillingsret  sammen med din bestilling, kan du op til 60 dage før ankomst afbestille din ferie jf. betingelserne i lejebestemmelserne

Har du ikke købt Ændrings- og afbestillingsret sammen med din booking, kan din booking afbestilles indtil, du har betalt depositum eller 1. rate af ferien. Afbestilles ferien herefter, vil du jf. lejebestemmelserne tabe det indbetalte beløb på ferien. Dvs. efter indbetaling af 1. rate taber du 25% af feriens pris ved annullering.

Ændrings- og afbestillingsret kan ikke tilføjes efter, depositum eller 1. rate af ferien er betalt.

Kan jeg tilføje ekstra dage til min ferie?
Vil vil gerne undersøge muligheden for, at du kan forlænge din ferie eller evt. ankomme en dag tidligere. Anvend venligst kontaktformularen, hvor du skal angive dit bookingnummer, telefonnummer og hvordan du ønsker at forlænge din ferie. Så undersøger vi og vender tilbage med pris. Der skal betales før, vi kan booke.

Kan jeg ændre min booking?
Jf. lejebestemmelser kan du mod et gebyr på 300 kr. ændre din booking. Er ændringen forbundet med en mer-omkostning, skal denne betales af kunden. Ændringer er kun mulige, såfremt dette accepteres af leverandøren. En ændring er f.eks:

  • Flytning 1-2 dage
  • Flytning til anden bolig eller plads i samme prisklasse*
  • Tilføjelser af ekstra deltagere
  • Navneændring

Ændring kan ikke være flytning af ferie til næste år. 

*Kan kun ændres til noget, som har samme pris eller er dyrere. Er ferien dyrere, betales differencen af kunden.

Hvordan annullerer jeg min skiferie?
Udfyld kontaktformularen, hvor du skal angive bookingnummer, telefonnummer og den e-mail, som er anvendt i forbindelse med bestilling af ferien.

Med mindre du har tilkøbt Tryghedspakke kan vi desværre ikke tilbyde refundering af ferien, såfremt du ønsker at annullere. I lejebestemmelserne fremgår betingelser for annullering.

Efter hjemkomst

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt noget?
Skiferie.dk er ikke ansvarlig for glemte sager. Kontakt os venligst via kontaktformularen med beskrivelse af:

  • Bookingnummer
  • Hvad er glemt
  • Hvornår er det glemt

Skiferie.dk er behjælpelig med formidling, og forsendelse af glemte genstande er på gæstens egen regning.

Hvordan reklamerer jeg?
Skiferie.dk ønsker hele tiden at blive bedre og optimere vores produkt. Vi bestræber os altid på at undgå fejl og mangler, men skulle det alligevel ske, bedes I i første omgang at løse det ved henvendelse i receptionen på destinationen. Kan fejlen ikke afhjælpes tilfredsstillende af skiferie.dk's repræsentanter på destinationen skal du rette henvendelse til skiferie.dk som vil forsøge at rette eventuelle fejl og mangler. Se mere herom i vores lejebestemmelser.